Wymogi prac dyplomowych – licencjackich
Wymogi prac dyplomowych – magisterskich
Tematyka seminariów prowadzonych przez pracowników Katedry
dr hab. Elżbieta Sobczak, prof. UEW
- Marketing terytorialny (działania promocyjne gminy, marketing w Internecie, sponsoring, reklama), kształtowanie wizerunku miasta, marketingowe instrumenty oddziaływania na inwestorów lub
turystów. Marketing w firmie.
- Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w perspektywie 2007-2013 jako instrumenty finansowe wspierania rozwoju gminy, województwa, kraju.
- Rozwój inteligentny (rozwój gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach), zrównoważony i sprzyjający włączeniu społecznemu krajów i regionów UE w świetle Strategii Europa 2020.
- Modelowanie wybranych zjawisk ekonomicznych.
dr hab. Małgorzata Markowska, prof. UEW
- Modelowanie zjawisk ekonomicznych i społecznych
- Innowacyjność krajów, regionów – mierniki, metody pomiaru, ocena zróżnicowania, analizy dynamiczne
- Strategia Europa 2020 – ocena realizacji w krajach UE, stan i możliwości
Dr hab. Beata Bal-Domańska, prof. UEW
- Dochody/wydatki budżetu na przykładzie wybranych jednostek samorządu terytorialnego (gmin/powiatów/województw)
- Rozwój e-administracji na przykładzie wybranej jednostki samorządu terytorialnego lub podmiotu sektora publicznego
- Analiza statystyczna i ekonometryczna w ocenie zjawisk społeczno-gospodarczych
Dr hab. Dariusz Głuszczuk, prof. UEW
- Rynek pracy i problem bezrobocia w wymiarze lokalnym lub regionalnym
- Jakość życia społeczności lokalnej i problem jej pomiaru (m. in. badania ankietowe)
- Działalność innowacyjna przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych
- Finansowanie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw – źródła i bariery
Dr Marian Maciejuk
- Inwestycje samorządowe i źródła ich finansowania
- Oświata jako zadanie własne jednostki samorządu terytorialnego
- Pomoc społeczna jako zadanie własne jednostki samorządu terytorialnego
- Samorządowa pomoc publiczna dla przedsiębiorców
Dr Marek Obrębalski
- strategie rozwoju gmin, powiatów i województw (problemy formułowania, wdrażania, monitoringu i oceny efektów, zarządzanie strategiczne w jednostkach terytorialnych),
- gospodarcze, społeczne i finansowe aspekty funkcjonowania samorządu terytorialnego (gminnego, powiatowego i wojewódzkiego),
- problemy zagospodarowania przestrzennego w warunkach gospodarki rynkowej (kształtowanie lokalnej polityki przestrzennej, ekonomiczne aspekty przestrzeni, atrakcyjność i konkurencyjność
jednostek terytorialnych, marketing terytorialny i urbanistyczny),
- rewitalizacja przestrzeni (strategie i programy rewitalizacji terenów zabudowy mieszkaniowej, terenów poprzemysłowych i powojskowych, przeobrażenia strukturalne, funkcjonalne i przestrzenne
terenów zdegradowanych),
- problemy funkcjonowania i rozwoju lokalnej i regionalnej infrastruktury technicznej i społecznej,
- regiony i miasta w europejskim otoczeniu społeczno-gospodarczych i finansowym (m.in. aspekty funduszy i programów Unii Europejskiej).
Dr Andrzej Raszkowski
- Fundusze strukturalne Unii Europejskiej (m.in. Regionalne Programy Operacyjne, przykłady wykorzystania funduszy Unii Europejskiej w jednostkach samorządu terytorialnego, wpływ funduszy UE na
rozwój miast i regionów).
- Konkurencyjność regionów (m.in. atrakcyjność inwestycyjna miast i regionów, czynniki i uwarunkowania konkurencyjności regionów, rola wiedzy i innowacji w konkurencyjności regionów, współczesne
modele rozwoju regionalnego).
- Marketing terytorialny (m.in. strategie promocji miast i regionów, finansowanie działań promocyjnych, rola marki w marketingu terytorialnym, wizerunek regionu).
- Usprawnianie funkcjonowania administracji publicznej (m.in. mierzenie satysfakcji klienta, podnoszenie standardów zarządzania w administracji publicznej, doskonalenie funkcji menedżerskich,
nowoczesne struktury organizacyjne).