Strategia została sporządzona zgodnie z klasycznym modelem zarządzania strategicznego, tzn. sformułowano misję i wizję oraz główne cele strategiczne na lata 2005-2010. W dalszej kolejności przeprowadzono analizę strategiczną potencjału Wydziału Ekonomii, Zarządzana i Turystyki oraz jego otoczenia, tak dalszego jak i bliższego.
W oparciu o powyższe ustalenia zidentyfikowano aktualną pozycję strategiczną Wydziału by w efekcie zaproponować pożądane kierunki rozwoju, w postaci ogólnych i szczegółowych zaleceń. Opracowanie uzupełniono o propozycję sposobu implementacji strategii.
Do celów projektowania strategii wykorzystano dane pochodzące z: raportu samooceny Wydziału, badań ankietowych oraz badań panelowych.
W badaniach uczestniczyli pracownicy Katedr: Zarządzania Strategicznego i Logistyki i Nauk o Przedsiębiorstwie oraz studenci studiów dziennych i zaocznych, Wydziału Ekonomii, Zarządzania i Turystyki, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Misja Wydziały brzmi:
"W badaniach naukowych i kształceniu ekonomistów na rzecz gospodarki i regionów
wzbijamy się ponad przeciętność"