Zarządzanie Gospodarką Turystyczną i Hotelarstwem
Kwalifikacje absolwenta specjalności Zarządzanie gospodarką turystyczną i hotelarstwem (studia I stopnia)
Wiedza:
- absolwent posiada wiedzę z zakresu ekonomiki usług turystycznych oraz paraturystycznych,
- zna zasady i mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych,
- rozumie procesy globalizacji i koncentracji gospodarki turystycznej,
- ma wiedzę w zakresie prawa turystycznego i krajoznawstwa,
- rozumie podstawy marketingu usług.
Umiejętności:
- absolwent potrafi prowadzić badania sfery podażowej i popytowej rynku turystycznego,
- zna warunki i procedury standaryzacji i certyfikacji produktów turystycznych oraz gromadzenia i przekazywania informacji turystycznej,
- jest przygotowany do zakładania i zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami turystycznymi, jak np. hotele czy biura podróży.
Kompetencje społeczne:
- absolwent cechuje się samodzielnością w podejmowaniu decyzji na szczeblu przedsiębiorstwa,
- jest kreatywny w przygotowaniu oferty turystycznej,
- w relacjach z klientem biura podróży i/albo gościem hotelowym oraz partnerami biznesowymi wykazuje szacunek i odpowiedzialność.
Kwalifikacje absolwenta specjalności Zarządzanie gospodarką turystyczną i hotelarstwem (studia II stopnia)
Wiedza:
- absolwent posiada wiedzę z zakresu prawidłowości zachowań konsumenckich,
- rozumie relacje gospodarki turystycznej z funkcjonowaniem gmin, powiatów i województw oraz środowiskiem naturalnym,
- zna zasady i metody stosowania marketingu narodowego i terytorialnego w turystyce oraz podstawy tworzenia strategii rozwoju turystyki w regionie,
- dysponuje wiedzą na temat mechanizmów tworzenia studium wykonalności inwestycji w turystyce,
- zna prawo turystyczne w Unii Europejskiej.
Umiejętności:
- absolwent potrafi dokonywać segmentacji klientów na rynku turystycznym oraz kształtować regionalny produkt turystyczny i jego markę,
- umie zarządzać organizacjami turystycznymi, a także ruchem turystycznym na obszarach chronionych,
- potrafi dokonywać pomiaru i oceny konkurencyjności oraz budować potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa,
- potrafi dobrać odpowiedni środek transportu i przewoźnika w kontekście segmentu i rodzaju oferty turystycznej,
- umie stosować procedury UNIDO i prowadzić analizę efektywności inwestycji.
Kompetencje społeczne:
- absolwent cechuje się kreatywnością, otwartością i tolerancją w stosunku do zjawisk współczesnego świata,
- jest zdolny do podejmowania ryzyka,
- w działaniu wykazuje elastyczność wynikającą z postmodernistycznych zachowań turystów.