W nowy semestr z nową energią!

Sprawozdanie z działalności Wirtualnej Studenckiej Firmy Konsultingowej miesiąc: marzec i kwiecień

Dzień: 09.03.2017 r.

Po zasłużonej przerwie międzysemestralnej, pełni sił wróciliśmy do pracy. W międzyczasie uczestniczyliśmy w obchodach 70-lecia istnienia naszej Uczelni – Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Wydarzenie miało miejsce w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, gdzie w trakcie oficjalnej części nastąpiło m.in. nadanie tytułu doktora honoris causa Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – tytuł otrzymał prof. Hans Christian Pfohl. Po części oficjalnej wysłuchaliśmy koncertu zespołu Cugowscy.

Podczas ferii niektórzy ciężko pracowali, aby nowy semestr zacząć z pewnymi zmianami. Pierwszego dnia pracy, Zarząd przedstawił nowy regulamin i organizację pracy – najważniejsze punkty zostały omówione, tak by uniknąć ewentualnych nieporozumień. Dział Promocji pracował nad rekrutacją do swojego działu, tworząc plakat i ogłoszenie zachęcające do dołączenia do zespołu. Dział Analiz zamykał projekt „Iglotex”, tak by w kolejnym tygodniu móc zaprezentować wszystkim wyniki. Pracownicy Sekretariatu przygotowali niezbędne dokumenty związane ze zmianą regulaminu. Księgowość zajmowała się swoimi podstawowymi, cotygodniowymi obowiązkami związanymi z finansami Firmy. Dział Rozwoju poszerzał bazę przedsiębiorstw, do których wyślemy ofertę Firmy, by móc zacząć współpracę. Po efektywnym dnu pracy poszliśmy świętować trzecie urodziny „Wirtualnej”, które wypadły 26 lutego.

zdj-1

70-lecie UE Wrocław

Dzień: 16.03. 2017 r.

Kolejny pracowity dzień za nami. Dzisiaj wszyscy poznaliśmy wyniki badania realizowanego dla firmy Iglotex S.A.. Na prezentacji przygotowanej i zaprezentowanej przez Dział Analiz zobaczyliśmy zależność pomiędzy ceną produktu, a jego rozpoznawalnością. Zaprezentowana na wykresach korelacja pozwoliła wszystkim pracownikom dogłębnie zrozumieć badane zjawisko. Po prezentacji zespół analityków rozpoczął pracę nad kolejnym projektem, dotyczącym badania klientów Uzdrowiska Cieplice. Dział Promocji intensywnie pracował nad rekrutacją nowego pracownika - stworzyli plakat i ogłoszenie, żeby zachęcić jak największą liczbę osób na stanowisko Specjalisty ds. Promocji. Poza rekrutacją pracowali nad strategią działań promocyjnych oraz prezentacją Firmy, potrzebną na środową Radę Programową CENSYM. Pracownicy Działu Rozwoju przeszli krótkie szkolenie dotyczące obróbki zdjęć, a później zabrali się za opracowywanie nowych sposobów marketingu i nowego, tajemniczego projektu, o którym dowiemy się niebawem. Dział Księgowości i Sekretariat zaczęli przygotowania formularzy do okresowej oceny pracowniczej, a także zmiany niektórych umów o pracę naszych pracowników. Po zaksięgowaniu wszystkich kosztów i przychodów, sprawdzeniu dokumentów i wypełnieniu pozostałych obowiązków, Dział Księgowości, podobnie jak pozostałe działy zakończył kolejny czwartkowy dzień w Firmie i udał się na zasłużony wypoczynek.

zdj_-_2

Dzień pracy - Iglotex

Dzień: 22.03.2017 r.

W środę 22.03.2017 r. odbyła się Rada Programowa Polskiej Centrali Firm Symulacyjnych „CENSYM”. Spotkanie otworzył Prezes CENSYM-u, po czym oddal głos Dziekan Wydziału Elżbiecie Sobczak, która krótko przedstawiła Wydział oraz powitała gości. Następnie Pan Prezes wraz z Panią Katarzyną Bemben przedstawili sprawozdanie z działalności PCFS CENSYM za rok 2016. Przedstawiono nowo otwartą firmę „HEBAN” przy Zespole Szkół w Kostrzynie nad Odrą, która zajmuje się sprzedażą profesjonalnych kosmetyków do włosów. Tego dnia dowiedzieliśmy się również, że niestety zamknięto firmę Natura z Podlasia z Białegostoku oraz zawieszono działalność firmy Sales Tour z Suwałk. W 2016 roku funkcjonowało 19 firm symulacyjnych. Opowiedziano nam o problemach dotyczących z komunikacja pomiędzy firmami symulacyjnymi, spowodowanych różnicami w funkcjonowaniu firm. Do tych problemów należy m.in. to, że każda z firm pracuje w zupełnie innym okresie czasu – niektóre działają raz w miesiącu , inne przez cały rok, itd. Następnie zaprezentowano sprawozdanie finansowe za rok 2016. Kolejnym etapem Rady Programowej było pokazanie planu pracy na rok 2017 oraz dyskusja na temat działań firm oraz CENSYMU w roku 2017. Później nastąpiło zaprezentowanie firm symulacyjnych, zrzeszonych z PCFS CENSYM. Jako pierwsza zaprezentowała się najmłodsza z firm – „HEBAN” Sp. j. Kolejna firma to „MARIPOSA COSMETICS” Sp. z o. o. z Gdyni, później „Info – Electronic multimedia” Sp. z o. o. z Zielonej Góry oraz firma „WRONEX” Sp. z o. o.

Później odbyło się spotkanie w siedzibie Wirtualnej Studenckiej Firmy Konsultingowej. Zarząd oraz pracownicy pokazali, na jakich zasadach funkcjonujemy, jakie są nasze cele, przybliżyliśmy skład naszego zespołu i zadania jakie ma do wykonania każdy z działów oraz efekty jakie te zadania przynoszą. Zaprezentowaliśmy zrealizowane przez nas projekty i ich wyniki. Po prezentacji i krótkiej dyskusji wszyscy udali się na obiad.

Dzień: 23.03.2017 r.

Był to kolejny zwyczajny dzień w firmie, chociaż nie do końca. W tym tygodniu Zarząd oraz delegowani pracownicy wyjechali na Międzynarodowe Targi Firm Symulacyjnych, które odbyły się w Pradze. Na ten okres został powołany Zarząd zastępczy, który realizował powierzone im na ten czas funkcje. Dzień zaczęliśmy od niecodziennego powitania. Przygotowaliśmy prezentację .W prezentacji zamieściliśmy zmiany personalne i przygotowaliśmy zwolnienia pracowników. Oczywiście wszystko było żartem wymyślonym przez Zarząd zastępczy. Potem przystąpiliśmy do swoich zadań. Dział Analiz zapoznał się z ofertą Uzdrowiska Cieplice, wstępnie planują już opracowanie ankiety i programu do weryfikacji wyniku. Dział Księgowości porządkował i uzupełniał dokumenty, czyli robił typowo papierkową robotę. Dział Promocji zajmował się odświeżeniem tablicy, opracowaniem nowych sposobów marketingu, a także wstępnie zredagował gazetkę firmy. W tym tygodniu wszyscy zostali poddani ocenie pracowniczej.

Wyjazd do Pragi obejmował 3-godzinne Targi Firm Symulacyjnych (od godziny 10:00 do 13:00), na których nasi przedstawiciele mogli zapoznać się z ofertami innych symulacyjnych firm z różnych części Europy oraz nawiązać współpracę. Po zakończeniu targów, polskie firmy symulacyjne udały się na obiad, zaserwowany na pokładzie statku. W trakcie obiadu pracownicy mieli okazję zwiedzić fragment Pragi, płynąc wzdłuż Wełtawy. Następna część programu obejmowała spacer ulicami Pragi m.in. przejście przez Dzielnicę Żydowską oraz przez zabytkowy Rynek.

zdj_-4

Negocjacje – Międzynarodowe Targi Firm Symulacyjnych – Praga 2017

zdj_-_5

Międzynarodowe Targi Firm Symulacyjnych – Praga 2017

Dzień: 30.03.2017 r.

W dniu dzisiejszym nasz zespół powiększył się o nowego pracownika – do Działu Promocji dołączyła Wioleta. Podczas przeprowadzonej przez Kierownika Działu Promocji i Wiceprezesa ds. Promocji i Rozwoju rozmowy kwalifikacyjnej Wiola wykazała wszystkie umiejętności niezbędne na zajmowanym od dzisiaj przez nią stanowisku – Specjalisty ds. Promocji. Poza rekrutacją Dział Promocji pracował nad strategią marketingową i promocją Firmy na portalach społecznościowych. Dział Rozwoju kontynuował pracę nad ”tajemniczym” projektem, a także zajmował się swoimi podstawowymi obowiązkami. Podobnie jak Rozwój, Księgowość i Sekretariat również zajmowały się swoimi cotygodniowymi pracami, chociaż część grupy tworzyła zespół projektowy dotyczący nowego projektu dla Uzdrowiska Cieplice. Pozostałą część zespołu projektowego stanowiło kilkoro pracowników Działu Analiz. Reszta analityków podzieliła się na dwa zespoły – jeden pracował nad jedną ze składowych projektu dla uzdrowiska; drugi zajął się nowym projektem dla firmy symulacyjnej z Sopotu. Po trzech godzinach owocnej pracy udaliśmy się do swoich domów.

zdj_-_6

Wioleta Gębka – Dział Promocji

Miesiąc: kwiecień

Dzień: 06.04.2017 r.

Podczas pierwszego kwietniowego spotkania zespoły projektowe składające się z pracowników Działu Analiz i Księgowości nadal pracowały nad projektem dla Uzdrowiska Cieplice. Pozostali analitycy zamknęli projekt dla symulacyjnej firmy z Sopotu, więc mogliśmy wysłać efekty naszej pracy. Dział Rozwoju zaktualizował schemat organizacyjny naszej Firmy i przedstawił Zarządowi efekty pracy nad nowym projektem, którym jest gazetka firmowa skierowana do studentów Wydziału EZiT. Promocja pracowała nad nowymi materiałami promocyjnymi dla Firmy. Zakończyliśmy także wypełnianie ankiet dotyczących oceny pracowniczej, więc Zarząd mógł zapoznać się z jej wstępnymi wynikami. Na koniec dnia pracownicy otrzymali od Zarządu Case study – zadanie które wykonują pracownicy na stanowisku Młodszego Specjalisty ds. Controllingu Finansowego w pewnym, realnie działającym przedsiębiorstwie. Była to świetna okazja, żeby sprawdzić swoje umiejętności analityczno-logistyczne.

zdj_-_7

Dzień pracy w WSFK

Dzień: 20.04.2017 r.

Dzisiaj w Firmie odbyły się warsztaty przeprowadzone przez przedstawiciela Kancelarii Brokerów Ubezpieczeniowych „ADVISOR” sp. z o.o., Pana mgr Andrzeja Kamińskiego nt. „Rola brokera w przedsiębiorstwie”. Uczestniczyła w nich znaczna część pracowników Wirtualnej Studenckiej Firmy Konsultingowej. Podczas spotkania została nam przybliżona sylwetka brokerów na rynku ubezpieczeniowym w Polsce. Dowiedzieliśmy się m.in. o historii i pochodzeniu określenia „broker”.

Po warsztatach wszyscy ruszyli z zapałem do realizacji swoich bieżących obowiązków. Dział Rozwoju jak co tydzień odświeżył firmową tablicę, zaktualizował realizowane projekty w bazie oraz zajął się tworzeniem konta na Instagram. Dział Promocji tego dnia pracował nad promocją Firmy na portalu Facebook oraz opracowaniem strategii rozwoju wizerunku Firmy na zewnątrz. W dalszym ciągu były kontynuowane prace nad projektem nowej ulotki. Dział Księgowości zajął się tworzeniem ankiety marketingowej dla Uzdrowiska Cieplice, stworzeniem harmonogramu pisania sprawozdań oraz kontynuował swoje bieżące obowiązki. Dział Analiz planował wyjazd integracyjny dla pracowników, przygotowywał poprawki dla Uzdrowiska Cieplice oraz pracował nad wstępną bazą danych kontaktów Międzynarodowych Firm Symulacyjnych.

zdj_-_8

  Warsztaty pt. „Rola Brokera w przedsiębiorstwie”

Dzień: 27.04.2017 r.

Dzisiaj mieliśmy przyjemność gościć Dyrektora Naczelnego Muzycznego Radio, Pana Dariusza Maląga, który poprowadził dla nas szkolenie dotyczące przemówień publicznych. Dowiedzieliśmy się sporo nowych rzeczy, m.in. jak radzić sobie ze stresem i „trudną” publicznością, jaką pozycję należy przyjąć i w co najlepiej się ubrać podczas publicznego przemówienia. Zdobyta wiedza na pewno przyda nam się w przyszłości.

W pozostałej części dnia zespoły projektowe składające się z pracowników działów Księgowości i Analiz dalej pracowały nad ankietami dla Uzdrowiska Cieplice. Dział Promocji tworzył plakat i ogłoszenie dotyczące rekrutacji do Działu Analiz. Po wykonaniu wszystkich obowiązków mogliśmy zakończyć dzień z myślą o nadchodzącej majówce.

zdj_-_9

Warsztaty pt. „ Wystąpienia publiczne”

W Wirtualnej Studenckiej Firmie Konsultingowej przy wspólnej pracy bardzo szybko minęły nam pierwsze miesiące wiosny. Mamy nadzieję, że kolejny miesiąc będzie obfitował w równie ciekawe zadania, którymi będziemy mogli pochwalić się w kolejnym sprawozdaniu.    



Zespół Wirtualnej Studenckiej Firmy Konsultingowej

V-Student Consulting Sp. z o.o.


zamknij
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie.
Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookiesRozumiem