Menedżer turystyki (Nowość)
Specjalność ta pozwoli Ci zapoznać się z problematyką podejmowania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej w sektorze usług
turystycznych. W ramach tej specjalności przygotowujemy studentów do pełnienia funkcji zarządczych w każdym przedsiębiorstwie turystycznym, a także szerzej w przedsiębiorstwie usługowym. Stale
wzbogacany i aktualizowany, zwracający uwagę na najnowsze trendy w turystyce oraz wymiar międzynarodowy działalności turystycznej program nauczania nie tylko dostarcza nowoczesnej i niezbędnej
wiedzy do prowadzenia własnego biznesu, ale również ułatwia przedsiębiorstwom zarządzanym przez naszych absolwentów osiąganie sukcesu rynkowego
Efekty kształcenia dla kierunku Turystyka, Specjalność – Menedżer turystyki
Wiedza absolwenta studiów drugiego stopnia
- Ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki i metod badań atrakcyjności turystycznej regionu w kontekście rozwoju turystyki krajowej i zagranicznej
- Ma pogłębioną wiedzę o uwarunkowaniach demograficznych rozwoju turystyki w skali międzynarodowej
- Zna problematykę przywództwa i partnerstwa oraz koopetycji w zakresie rozwoju turystyki w regionie
- Ma pogłębioną wiedzę o koncepcji i zasadach wdrażania zrównoważonego rozwoju w turystyce
- Ma pogłębioną wiedzę na temat istoty i tworzenia zintegrowanego produktu turystycznego regionu, budowy poziomów (warstw, atrybutów) produktu turystycznego
- Zna zasadę tworzenia promocji (6M) i narzędzia promocji mix wykorzystywane do promocji turystyki w regionie
- Ma pogłębioną wiedzę na temat metod badania krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego w regionie
Umiejętności absolwenta studiów drugiego stopnia
- Potrafi przeprowadzić badania atrakcyjności turystycznej regionu oraz obecnego i przyszłego (prognozy) krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego
- Potrafi – wykorzystując zasady przywództwa i partnerstwa – przygotowywać atrakcyjny i konkurencyjny produkt turystyczny regionu oraz promować go na targach i giełdach turystycznych
- Potrafi gromadzić i wykorzystywać wiedzę na temat ruchów ludności (mobilność, naturalne saldo ludności, saldo migracji) oraz struktury ludności według płci, wieku, narodowości, liczebności
rodzin na potrzeby szacowania wielkości i rodzaju krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego
Kompetencje absolwenta studiów drugiego stopnia
- Identyfikuje i reaguje na potrzeby turystów krajowych i zagranicznych w regionie
- Potrafi dobierać, motywować i oceniać pracowników odpowiedzialnych za rozwój turystyki w regionie
- Jest świadomy funkcji i dysfunkcji turystyki w regionie.
- Potrafi doceniać rolę interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych w rozwoju turystyki w regionie