Uwaga!
Dokument który oglądasz stracił ważność. Może zawierać nieaktualne informacje.
Podsumowanie Wydarzenia – Forum Menedżerów i Ekspertów ds. Gospodarki i Administracji, które odbyło się 22 września 2023 r. w Hotelu Mercure w Jeleniej Górze
Ideą organizacji wydarzenia w formule Forum było skonfrontowanie świata biznesu oraz świata nauki i wskazanie dobrych praktyk z tym związanych. Pomysł wydarzenia narodził się w ramach współpracy
uczelni z jej kluczowymi absolwentami działającymi w ramach Projektu „Kariera bez granic”. Dzięki takim osobom jak: Aneta Salus, Wojciech Halarewicz, Krzysztof Tobis oraz Roman Gołębiowski udało
się zaprosić do udziału w Forum przedstawicieli największych przedsiębiorstw regionie.
W Forum wzięło udział 80 uczestników reprezentujących środowisko akademickie i biznesu. Spotkanie otworzył Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu prof. dr hab. Andrzej Kaleta. W dalszej
kolejności głos zabrała Wiceminister Edukacji i Nauki Marzena Machałek, wskazując na potrzebę bliskiej współpracy uczelni i podmiotów gospodarczych w zakresie kształtowania przyszłych kadr.
W sesji plenarnej wystąpili Pracownicy Badawczo-dydaktyczni Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, którzy wraz z partnerami ze środowiska biznesowego przedstawili prezentacje na temat : „Nowe
trendy w zarządzaniu”.
- Korzyści ze współpracy przedsiębiorstwa z uczelnią wyższą. Doświadczenia Sikla Polska i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – dr Anna Baraniecka, Uniwersytet Ekonomiczny we
Wrocławiu Agnieszka Dudkiewicz, Sikla Polska
- Społecznie (nie)odpowiedzialne zarządzanie zasobami ludzkimi - więcej szans czy zagrożeń? – dr hab. Agnieszka Sokołowska-Durkalec, prof. UEW, Uniwersytet Ekonomiczny we
Wrocławiu oraz Anna Adamska, Jelfa S.A.
- Profilowanie i prognozowanie lojalności jako kluczowy element komunikacji z klientami – dr hab. Izabela Michalska-Dudek, prof. UEW oraz Wojciech Halarewicz,
Mazda Motor Europe
- Samoocena organizacji względem Modelu EFQM. Blaski i cienie – dr Joanna Martusewicz, dr hab. Arkadiusz Wierzbic, prof. UEW, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz
Ewelina Blusiewicz, Toyota Boshoku Legnica, Joanna Usyk, Toyota Boshoku Poland
W dwóch sesjach warsztatowych zaprezentowano 6 tematycznych dobrych praktyk, w których dyskusję przygotowali i moderowali przedstawiciele biznesu.
- Jak dbać o kulturę organizacyjną w zmiennym świecie VUCA? – Wojciech Halarewicz Vice President Sales and Customer Service Mazda Motor Europe
- W jaki sposób zapewnić w organizacji zdywersyfikowane podejście do innowacji? – Iwona Koptewicz Global Indirect Procurement & Operational Excellence Director Selena
FM
- Jakie dobre praktyki pojawiły się w ostatnim czasie w turystyce? Na przykładzie usług hotelarskich – Aneta Salus Dyrektor Generalny, Hotel Piastowski 26, Roman
Gołębiowski Właściciel GoHotel
- Człowiek kontra robot. Czy automatyzacja/ robotyzacja jest lekarstwem na wszystkie problemy w logistyce? – Ewa Halbryt Dyrektor Oddziału, Paweł Wilas Menedżer
Operacyjny Rhenus Logistics Bolesławiec Sp. z o.o.
- Jak skutecznie wdrożyć hybrydowy model pracy? Doświadczenia Działu Zakupów Mercedes-Benz Manufacturing Poland – Rajmund Żuryński Specjalista ds. zakupów transportu i logistyki
Mercedes-Benz
- Jak oceniać skuteczność marketingu internetowego i liczyć zwrot z inwestycji w reklamy? – Paweł Buczyński Właściciel Check-in Marketing w hotelu
Formuła spotkania umożliwiła wszystkim uczestnikom wzięcie udziału w moderowanej dyskusji nt.: Debata o skutecznym zarządzaniu. Dyskusja z udziałem praktyków biznesu pozwoliła sprowadzić trudności
i wyzwania stawiane przed kadrą zarządzającą różnorodnymi co do branży biznesami – do wspólnego mianownika. Wartością dodaną była możliwość skonfrontowania wiedzy akademickiej i praktyki biznesu w
obszarze zarządzania.
Moderatorem dyskusji była dr hab. Agnieszka Jagoda, prof. UEW, natomiast p[ośród znakomitych panelistów wymienić należy:
-
Adrianę Gurdak, Commercial and Administrative Manager Executive Poland, Dr. Schneider Automotive
-
Pawła Nowaka, Contract Logistics Operations Director, Rhenus Warehousing Solutions Polska Sp. z o.o.
-
Marka Makucha, Dyrektora Naczelnego ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi, KGHM Polska Miedź
-
Krzysztofa Tobisa, Director Finance – International, Gilead Sciences
Forum zakończyła sesja posterowa, w której uczestnicy wydarzenia mogli zapoznać się ze specyfiką pracy naukowej i badawczej Katedr zorganizowanych w Filii oraz wybranymi projektami studenckimi
realizowanymi na podstawie danych regionalnych i na rzecz społeczności lokalnych.